2009 m. sausio 29 d., ketvirtadienis

Programų sistemos III semestras

Paskaičiau Juliaus post'a apie ekonominę krizę, užsinorėjau ir pats ant ko nors pastumt. Apie tą patį rašyti kažkaip neišeina, tai pagalvojau aprašysiu mūsų mokslus.

Grafų teorija

Pradėsiu nuo vieno labiausiai patikusių dalykų. Tai jau antrasis Skersio dėstomas dalykas. Smagu, kad jis per metus nei kiek nepasikeitė. Atsimenu dar nuo diskrečiosios laikų, kad nueidavai į Skersio praktinę paskaitą, ten trumpai būdavo paaiškinama būtiniausia teorija ir viską išmokdavai. Visa bėda, kad šį kartą praktinių paskaitų nebuvo, o už Skersio teorines paskaitas nuobodesnio ką nors kažin ar rasi. Taigi iš esmės teko mokytis savarankiškai. Visa laimė, kad dalykas nėra labai sunkus, o Skersys duoda per egzaminus ir kolius tik praktines užduotis.
Įvertinimas: teorija 4, praktika -.

Objektinis programavimas


Tenka pripažinti, kad šio dalyko paskaitas nelabai telankiau. Maniau, kad java išmokti (kaip ir bet kurią kitą programavimo kalbą) nėra sunku. Tačiau nors dėl javos ir neklydau, tačiau teorinės paskaitos pasirodo buvo netgi labai įdomios. Manau didžioji dalis dėstytojų galėtų pasimokyti iš Vaicekausko kaip reikia dėstyti. Kas dėl praktikos, tai čia buvo atvirkštinis variantas. Dauguma dėstytojų galėtų pasimokyti kaip nereikia dėstyti iš Barono jr. Per paskaitos vykdavo tik atsiskaitinėjimai ir nors aš ir nesu prieš tai nusistatęs manau kai kuriems būtų pravertusios normalios paskaitos. Būdavo kabinamasi prie visokių nesąmonių, kaip pavyzdžiui "Kai žmogus išsinuomoja mašiną, jis netampa jos savininku, todėl interfeiso pavadinimas 'CarOwner' yra netinkamas" arba "Kas čia per laukas 'year' klasėje 'Car'? Gal čia mano gimimo metai? Ar galbūt šie metai?". Dėstytojas turėjo savo mėgiamus bei nemėgiamus studentus ir akivaizdžiai tai rodė. Nepamiršiu jo frazės "Na, Žygimantai, toks geras programuotojas, o tokia klaidelę padarei" (no offense žygi). Egzaminas nebuvo labai jau lengvas, bet dauguma nesunkiai jį įveikė. Apskritai dėstytojas daugumai balus akivaizdžiai pakėlė.
Įvertinimas: teorija 5, praktika 1.

Anglų kalba

Apskritai aš nelabai suprantu kam programų sistemose mokoma anglų kalbos. 95% dalykų, kuriuos čia moko buvo išmokti mokykloje, o like 5% internete. Jokios praktinės naudos pusantru metų trukusios paskaitos man neatnešė. Nejaugi tikrai Lietuvoje yra progsistų, kurie nemokėtų "Download", "Hard drive" ar "Software". Suprantu, kad galbūt kitose specialybėse specialybinė kalba yra sunki, tačiau su informatikos anglų kalba susiduriame kiekvieną dieną. Netgi ne informatikai žino dauguma terminų, tai ar tikrai verta to mokyti? Dar keista buvo, kad toks didelis dėmesys skirtas summary. Nejaugi tai tikrai toks svarbus dalykas, kad jo mokymui reiktų paskirti pusantro semestro? Vienintelis man patikęs dalykas buvo prezentacijos. Manau ir praktinės naudos iš jų nemažai buvo, o ir šiaip įdomu buvo pasiklausyti kaip kolegos pristatinėja įvairius dalykus. Be to mūsų darbe pristatinėjant įvairius projektus teks daryti prezentacijas, tai manau šis dalykas ir praktikoje neblogai pritaikomas.
Įvertinimas: teorija -, praktika 3.

Duomenų bazių valdymo sistemos


Tai buvo vienas laukiamiausių mano dalykų. Deja jis prasidėjo nusivilymu - naudojama IBM DB2 dbvs. Niekad nemėgau IBM programų, nes jos buvo kažkokios griozdiškos ir neintuityvios. Neišimtis buvo ir DB2. Turiu nemažai darbo su MySQL bei šiek tiek su MSSQL patirties, bet ilgokai užtruko, kol perpratau DB2 (o rodos visos jos parašytos pagal tą patį SQL standartą). Sutinku, kad galbūt mokymui netinkama MySQL, nes trūksta kai kurių funkcijų (nors įdomu ar tikrai jų reikia mokantis), tačiau kuo netinka PostgreSQL, kuri jau seniausiai palaiko SQL99 standartą ir be to yra nemokama ir net atviro kodo? Nepaisant to, praktinės užduotys buvo tikrai įdomios ir manau puikiai atskleidė reikalingiausius dalykus. Kadangi jau anksčiau turėjau patirties su db, tai maniau, kad teorija problemų nesukels ir nors didžiąją dalimi neklydau, tačiau niekaip nesupratau, kam reikėjo mokėti įrodymą, kad jei lentelė 3nf, tai ji yra ir 2nf, kai net apibrėžime tai pasakoma. Be to dar kėblumų sukėlė dirbtinai sukurti sąryšiai, kaip pavyzdžiui antras raktas priklauso nuo pirmo, trečias nuo antro, o ketvirtas nuo antro, pirmo ir antro, kai praktikoje netgi lentelės su dviem raktais retokai pasitaiko.
Įvertinimas: teorija 3, praktika 4.

Ekonomikos teorija


Praktinės ir teorinės prasmės šios paskaitos nelabai teko įžiūrėti. Dauguma mokomų dalykų buvo arba labai akivaizdūs, arba visiškai nesuprantami. Dėstytoja dėstė visiškai neaiškiai, o praktikos paskaitos buvo daugiausia skirtos pokalbiams tarpusavyje. Apskritai lankančių teorines paskaitos žmonių nelabai ir atsirado, o ir praktikos matyt nelabai būtų kas lankęs, jei nebūtų žymimas lankomumas.
Įvertinimas: teorija 2, praktika 3.

Matematinė analizė

Jau šiek tiek rašiau apie šio egzamino laikymą. Keista, bet šį semestrą tai jau nebuvo nemėgstamiausias dalykas. Kai kurios temos buvo netgi visai neblogai suprantamos, matyt prie matanalizės supratimo daug prisidėjo ir tai, kad šįkart praktikos paskaitas vedė pats Juozulynas. Kaip ir praeita semestrą rašėme papildoma užduotį - programą. Labai pasisekė ir dėl to, kad papildoma užduotis iš esmės buvo apkarpyta mūsų praeito semestro programos versija. Trumpai - matanalizė, kad ir koks blogis bebūtų, šį semestrą pavirto iš blogiausio dalyko į pakenčiamą.
Įvertinimas: teorija 3, praktika 4.

Programų sistemų inžinerija

Apie tai koks nevykęs šio dalyko dėstymas būtų galima būtų parašyti atskirą post'ą. Galima būtų pradėti nuo to, kad per teorines paskaitas dėstytojas tiesiog skaitė skaidres, jau nekalbant apie tai, kad apskritai teorinėse paskaitose kalbama visiškai ne tai, ko reikia praktikoje. Ar tikrai mums būtina žinoti kokie yra žymiausi informatikams skiriami apdovanojimai arba protingais žodžiais papasakoti kodėl PSI nėra "stebuklinga burtų lazdelė"? Galite įsivaizduoti kaip reikia išmokti 250+ tokių klausimų. Per praktika teko daryti savo susikurto verslo proceso dokumentacijas. Didžiuliai 30 psl. dokumentai, kuriuos nežinia kaip daryti, nes nėra pavyzdžių. Žinoma dėstytojo puslapyje jie buvo aprašyti, tačiau sudėtingi terminai ir neaiškus reikalavimai užduoties nepalengvino.
Įvertinimas: teorija 1, praktika 2.

1 komentaras:

Dziulius rašė...

Sauni semestro santrauka :)
P.S. Vaicekauskas, o ne Vaičekauskas :P